psihoterapie individuala

Psihoterapie de cuplu

Psihoterapie de familie

durerea  cronica      Durerea cronică

Durerea cronică este definită de obicei ca o durere care durează mai mult de 3 luni (Dangel, 2005). Asociația Internațională a Studierii Durerii consideră că durerea cronică reprezintă o durere care persistă după faza de vindecare (Merskey & Bogduk, 1994). Însă stabilirea fazei de vindecare este dificilă și variază în funcţie de problema medicală. În general, durerea care persistă pentru mai mult de câteva luni sau peste decursul normal al unei boli sau al timpului de vindecare este definită ca fiind durere cronică. Aceasta devine o problemă medicală în sine, nemaifiind un simptom. Durerea cronică poate afecta persoanele de toate vârstele, deşi în general prevalenţa acesteia creşte o dată cu vârsta. Durerea cronică este însoţită de modificări fiziologice şi psihologice precum:

• perturbări ale somnului
  • iritabilitate dependenţa de medicamente
  • absenţe frecvente de la muncă

Din punct de vedere psihologic pacienții cu durere cronică suferă și au dizabilități din cauza influențelor copleșitoare ale gândurilor și emoțiilor care produc distres si comportamentelor habituale de evitare ineficientă. Unele persoane devin foarte concentrate pe durerea lor, gândesc în termeni negativi despre situația lor, suferă emoțional atât din cauza gândurilor cât și din cauza evenimentelor.

Majoritatea persoanelor cu durere cronică suferă de aceasta de cel puţin 2 ani, în timp ce 20% au dureri de 20 de ani sau chiar mai mult. Multor persoane cu durere cronică le este dificil sau nu mai pot deloc să facă o serie de activităţi zilnice. Aproximativ două treimi din aceste persoane au dificultăţi sau le este imposibil să doarmă din cauza durerii şi aproape jumătate consideră mersul sau sarcinile casnice dificile din cauza durerii. Aproximativ 40% dintre persoane au dificultăţi în relaţiile sexuale şi o treime spun că sunt mai puţin sau deloc capabili de a menţine un stil de viaţă independent.

Stima de sine scăzută este unul dintre efectele pe care le are durerea cronică asupra vieţii acestor persoane. Acestea sunt câteva dintre cele mai mari greutăţi pe care durerea cronică le aduce în viaţa celor ce suferă de aceasta.